Relationship Marketing Strategy Generating Loyalty Actions in a Family Business

Authors

  • Natália Reche Sorbile Universidade Presbiteriana Mackenzie
  • Eduardo Neder Issa Junior Universidade Presbiteriana Mackenzie

Keywords:

Empresa familiar, Marketing de relacionamento, Fidelização do cliente

Abstract

This study was elaborated with the objective of analyzing a family business and relationship marketing strategies focused on customer loyalty, given the challenge of running a family business. Therefore, some entrepreneurs might identify with the problems studied. The company selected was Laticínio Carinho, located in Augustinópolis, Tocantins. The kind of research conducted was the exploratory and the method applied was the qualitative. After interviews with employees from different areas of the company and a commercial representative, it was possible to analyze the company's situation and detail the main points to be improved. Thus, through the timely results obtained, some strategies were suggested, like implementation of a customer loyalty structured program, the adoption of training programs, financial incentives for employees and the organization and participation in trade shows and events.

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Author Biographies

Natália Reche Sorbile, Universidade Presbiteriana Mackenzie

Graduanda em administração de empresas no Centro de Ciências Sociais e Aplicadas da Universidade Presbiteriana Mackenzie

Eduardo Neder Issa Junior, Universidade Presbiteriana Mackenzie

Possui graduação em Engenharia de Produção pela Escola Politécnica da Universidade de São Paulo (1984), especialização em Administração Mercadológica pela FGV (1989) e mestrado em Administração de Empresas com Ênfase em Marketing pela Faculdade de Economia e Administração da USP (2004). Tendo atuado por 4 anos como diretor acadêmico e de marketing no Instituto Logus de Desenvolvimento Humano e sido socio-diretor da Neder Issa Treinamentos Ltda por 14 anos, atualmente tem atuado como Professor de Graduação presencial e a distância (EAD) da Universidade Presbiteriana Mackenzie, curador de disciplinas dos cursos de Graduação a Distância (EAD) dessa universidade, Professor de Pós-Graduação e MBAs da Fundação Instituto de Administração (FIA), POLI (PECE) e SENAC. Já coordenou o EMBA Pittsburgh em parceria com a Universidade Presbiteriana Mackenzie e ministrou cursos de Graduação e Pós-Graduação em instituições como Universidade Anhembi-Morumbi / BSP, PUC, UNISANTA, Uni-FACEF (Franca), Anhanguera), dentre outras. Tem experiência profissional de mais de 30 anos na área de Administração, com ênfase em Marketing.

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Published

2024-09-13

How to Cite

Sorbile, N. R., & Issa Junior, E. N. (2024). Relationship Marketing Strategy Generating Loyalty Actions in a Family Business. Práticas Em Contabilidade E Gestão, 12(2). Retrieved from http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/pcg/article/view/17202