BUSINESS DEVELOPMENT WITH PROMOTION OF SOCIAL IMPACT FOR THE ERP MARKET
Keywords:
Key words: ERP. Sustainability. Social Impact. Business Model. Training.Abstract
This report presents the proposal to develop a startup to operate in the Information Technology sector, with an initial focus on providing support services for integrated business management systems called ERP - Enterprise Resource Planning, promoting the training and qualification of young people who have recently graduated from high school, through a sustainable business model, with extreme agility at a low cost, capable of contributing to the educational and professional development of young people who have graduated, in the Barueri micro-region and nearby municipalities. The impact of this business is medium-term, based on the consolidation of the training and qualification cycles of these young people. This impact will be translated into the introduction of young people into the job market and the development of talent for the IT - Information Technology sector. The premises of Yunus (2010) for the creation of businesses with social impact are used.
Key words: ERP. Sustainability. Social Impact. Business Model. Training.
Downloads
References
Hitt, M. A.; Ireland, R. D.; Hoskisson, R. E. (2008). Administração estratégica: competitividade e globalização. São Paulo: Cengage Learning.
Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística (IBGE 2022). Recuperado em 01 de Outubro de 2022 https://cidades.ibge.gov.br/brasil/sp/pesquisa/13/78117
Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística (IBGE 2022). Recuperado em 02 de Outubro de 2022 https://www.ibge.gov.br/estatisticas/sociais/trabalho/9173-pesquisa-nacional-por-amostra-de-domicilios-continua-trimestral.html?=&t=series-historicas&utm_source=landing&utm_medium=explica&utm_campaign=desemprego
Johnson, G.; Scholes, K.; Whittington, R. (2007). Explorando a estratégia corporativa:
textos e casos. Porto Alegre: Bookman.
Johnson, M. W.; Kagermann, H.; Christensen, C. M. Reinvente seu modelo de
negócios. (2015). Harvard Business Review. Maio. Disponível em
http://hbrbr.uol.com.br/reinvente-seu-modelo-de-negocios/ >. Acesso em 1/dez/2016.
Marcondes, R.C.; Miguel, L.A. P.; Franklin, M.A., & Perez, G. (2017). Metodologia para
elaboração de trabalhos práticos e aplicados: administração e contabilidade.
Meirelles, D. S. (2019). Business model and strategy: in search of dialog through value perspective. Revista de Administração Contemporânea, v. 23, n. 6, p. 786-806.
Meirelles, F. S. (2022). Uso de TI nas Empresas - Pesquisa Anual FGVcia. 33ª edição. 2022. www.fgv.br/cia/Pesquisa.
Osterwalder, A.; Pigneur, Y. (2011). Business model generation: inovação em modelos
de negócios: um manual para visionários, inovadores e revolucionários. Rio de Janeiro: Alta
Books.
Osterwalder, A.; Pigneur, Y; Bernarda, G.; Smith, A. (2015). Value proposition design: How to create products and services customers want. John Wiley & Sons.
Porter, M. (1985). Vantagem Competitiva: criando e sustentando um desempenho superior, p. 12. Rio de Janeiro: Campus
SEBRAE, Serviço Brasileiro de Apoio às Micro e Pequenas Empresas (2019). Inovação: O que é uma startup.
Sinopse Estatística da Educação Básica 2021 - Inep/MEC (2021). Recuperado em 17 de Outubro de 2022, de https://www.gov.br/inep/pt-br/areas-de-atuacao/pesquisas-estatisticas-e-indicadores/censo-escolar/resultados
Yunus, M. (2010). A Empresa Social – A nova dimensão do capitalismo para fazer face às necessidades mais prementes da humanidade. São Paulo: Presença
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Daniel Ricardo de Araújo Braga, Lilian Aparecida Pasquini Miguel

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados na Práticas em Contabilidade e Gestão pertencem aos autores, que concedem à Universidade Presbiteriana Mackenzie os direitos de publicação do conteúdo. Após a aprovação do artigo, os autores concedem à revista o direito da primeira publicação.