The legitimation of the Finthechs Business Model in the Post-Pandemia, under the perspective of the New Institutional Theory

Authors

  • Sonia Arbues Decoster FEA-Universidade de São Paulo

Keywords:

Fintech; Teoria Institucional; Estratégia; Pós-Pandemia

Abstract

The goal of this research is to analyze the approach of fintechs through the Brazilian current scenario and how their strategy contributes to its institutionalization of the post-pandemic panorama. Based on the theoretical framework of New Institutional Sociology (NIS) authors, this study intends to contribute to attendance strategy knowledge of family needs, for those people without a bank account, as well as small and mid-sized businesses. A study case was conducted in two significant fintechs and through content analysis from websites and digital platforms, it was possible to underline how a strategy of innovative solutions adoption and market’s needs translation drives to the legitimization of fintechs business model.

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Author Biography

Sonia Arbues Decoster, FEA-Universidade de São Paulo

Doutoranda em Administração de Empresas pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade (FEA) da Universidade de São Paulo (USP), Mestre em Administraçãode Empresas pela FEA-USP, Bacharel em Matemática pela PUC-SP. Seus temas de interesses são:Tecnologia da Informação, aspectos comportamentais e sociais dos Sistemas de Informação,adoção e difusão de inovações das TICs.

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Published

2020-12-15

How to Cite

Arbues Decoster, S. . (2020). The legitimation of the Finthechs Business Model in the Post-Pandemia, under the perspective of the New Institutional Theory. Práticas Em Contabilidade E Gestão, 8(4). Retrieved from http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/pcg/article/view/13834