“I love this app!! It helps me speak English fluently and fix my strong accent”

a dialogic reading of the persuasive strategies on the website of an English language teaching application

Authors

Keywords:

Mobile-Assisted Language Learning, Educational Software, Mobile Learning

Abstract

Considering that English is the most studied language through applications (apps) (SONNAD, 2016), the objective of this work is to observe how the developers of an application, the ELSA Speak, describe it on their site, specifically aiming at verifying the presence of marketing discourse. Hence, we considered a few concepts of the Bakhtin Circle (BAKHTIN, 2010; BARROS,
1994; VOLÓCHINOV, 2018) to conduct the analysis. Finally, it was possible to perceive argumentative strategies of persuasion in the text characteristic of marketing discourse. In addition, we verified a certain incentive to individuality in the learning process, in which the user would be responsible for the student's educational progress.

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Author Biography

Davi Rodrigues, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)

Mestrando no Programa de Pós-graduação em Estudos de Linguagens, na área de Linguística e Semiótica e na linha de pesquisa Linguagens, Identidade e Ensino, pela Universidade Federal do Mato Grosso do Sul (UFMS). Graduado em Letras - Português e Inglês também pela UFMS. Foi estagiário na Secretaria de Inovação Pedagógica Digital da Agência de Educação Digital e a Distância da UFMS (SEPED/AGEAD). Possui interesse nos seguintes temas: ensino e avaliação mediados pelas tecnologias, letramento crítico, formação cidadã, ensino de línguas e multimodalidade. É membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Linguagens e Educação (Geple) - UFMS/CNPq. Também possui experiência com ensino de inglês para alunos do fundamental I e II, Pré I e II e Maternal, ensino de língua portuguesa (leitura e interpretação de textos) e tradução de artigos da área na saúde/enfermagem. E-mail para contato: davi3rodrigues@gmail.com

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Published

2024-11-07

How to Cite

Rodrigues, D. (2024). “I love this app!! It helps me speak English fluently and fix my strong accent”: a dialogic reading of the persuasive strategies on the website of an English language teaching application. Cadernos De Pós-Graduação Em Letras, 24(2). Retrieved from http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/cpgl/article/view/16454