Analyses of Ten Years of Scientific Production of the Journal Psicologia: Teoria e Prática
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
Copyright to articles published in The Journal Of Psychology: Theory and Practice belongs to the authors, who grant Mackenzie Presbyterian University the not exclusive rights to publish the content.
References
CAPES. Qualis Periódicos. Brasília, DF. Disponível em: <http://www.capes.gov.br/avaliacao/qualis>. Acesso em: 30 abr. 2010.
FUNDAÇÃO DE AMPARO À PESQUISA DO ESTADO DE SÃO PAULO – FAPESP. Indicadores de ciência, tecnologia e inovação em São Paulo: 2001. Organização Francisco Romeu Landi. São Paulo: Fapesp, 2002.
FUNDAÇÃO DE AMPARO À PESQUISA DO ESTADO DE SÃO PAULO – FAPESP. Indicadores de ciência, tecnologia e inovação em São Paulo: 2004. Organização Francisco Romeu Landi. São Paulo: Fapesp, 2005.
NAKANO, T. C. Pesquisa em criatividade: análise da produção cientifica do banco de teses da Capes (19962001). In: WITTER, G. P. (Org.). Metaciência e psicologia. Campinas: Alínea, 2005.
OLIVEIRA, M. H. M. A avaliação da produção cientifica. In: WITTER, G. P. (Org.). Produção científica em psicologia e educação. Campinas: Alínea, 1999.
SAMPAIO, M. I. C.; SABADINI, A. A. Z. P.; LINGUANOTTO, A. R. J. Periódicos científicos: características e exigências. Mudanças: Psicologia da Saúde, v. 10, n. 1 p. 184200, 2002.
WITTER, C. Produção científica e educação: análise de um periódico nacional. In: WITTER, G. P. (Org.). Metaciência e psicologia. Campinas: Alínea, 2005.
WITTER, G. P. Produção e leitura de texto científico. Estudos de Psicologia, v. 9, n. 1, p. 1926, 1992.
WITTER, G. P.; MARIA, F. A. Velhice no banco de teses da Capes (2000 e 2001). In: WITTER, G. P. (Org.). Metaciência e psicologia. Campinas: Alínea, 2005.
YAMAMOTO, O. H.; SOUZA, C. C.; YAMAMOTO, M. E. A produção científica na psicologia: uma análise dos periódicos brasileiros no período 19901997. Psicologia Reflexão e Crítica,v. 12, n. 2, p. 549565, 1999.
YAMAMOTO, O. H. et al. Avaliação dos periódicos científicos brasileiros da área de psicologia. Ciência da Informação, v. 31, n. 2, p. 163177, 2002.