Characterization of Factors wich Affect the Acceptance or Refusal of Pamphlet in Public Places
Main Article Content
Abstract
read/keep pamphlets, the male pedestrians were the ones that kept and/or read the most the pamphlets they received. The classes service’s installment and religious rites are the ones which present the biggest percentage of pamphlets distributed. The way to address the pedestrians, the situation, the time, among other variables are indicated how possible determinants of the interaction between the pamphleteers and pedestrians. Are discussed the consequences of work’s alienation showed by the pamphleteers.
Downloads
Article Details
Copyright to articles published in The Journal Of Psychology: Theory and Practice belongs to the authors, who grant Mackenzie Presbyterian University the not exclusive rights to publish the content.
References
AMADO, G.; GUITTET, A. A dinâmica da comunicação nos grupos. Rio de Janeiro: Zahar, 1978.
ATKINSN, R. L. et al. Introdução à psicologia de Hilgard. Porto Alegre: Artes médicas, 2002.
BARROS, R. S. uma introdução ao comportamento verbal. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, São Paulo, v. 5, n. 1, p. 73-82, jun. 2003.
BEHS, E.; CAMPOS, J.; WAINBERG, J. A. Polemista, o personagem esquecido do jornalismo. Intercom – Revista Brasileira de Ciências da Comunicação, v. 25, n. 1, p. 47-69, jan./jun. 2002.
BOTOMÉ, S. P. Sobre a noção de comportamento. In: ZILLES, U.; FELTES, H. P. M. (org.). Filosofia: diálogo de horizontes. Porto Alegre: Editora da Pontifícia universidade Católica de Porto Alegre, 2001. p. 685-708.
BRIGGS, A; BURKE, P. Uma história social da mídia: de Gutemberg à internet. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 2004.
CAMARGO, B. V.; BARBARÁ, A. Efeitos de panfletos informativos sobre a Aids em adolescentes. Psicologia: teoria e pesquisa, Brasília, v. 20, n. 3, p. 279-287, set./dez. 2004.
COPI, I. m. Introdução à lógica. São Paulo: mestre Jou, 1981.
FEARING, F. A comunicação humana. In: COHN, G. Comunicação e indústria cultural. São Paulo: Companhia Editora Nacional, 1978. p. 56-82.
MACHADO, L. M. C. M. Consciência e comportamento verbal. Psicologia USP, São Paulo, v. 8, n. 2, p. 101-107, jul./dez. 1997.
MCGUIRE, W. J. Persuasão. In: MILLER, G. A. Linguagem, psicologia e comunicação. São Paulo: Cultrix, 1976. p. 258-271.
OLIVEIRA, J. A. Panfletagem digital espaço público, comunicação institucional e inter-net. Horizonte, Belo Horizonte, v. 5, n. 10, p. 91-105, jun. 2007.
PASSOS, M. L. R. F. A análise funcional do comportamento verbal em Verbal behavior (1957) de B. F. Skinner. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, São Paulo, v. 5, n. 2, p. 195-213, dez. 2003.
PAUL, C. L.; REDMAN, S. A review of the effectiveness of print material in changing health-related knowledge, attitudes and behaviour. Health Promotion Journal of Australia, v. 7, n. 2, p. 91-99, 1997.
PENNA, L. A. os panfletários da República: a campanha do petróleo na imprensa nacionalista. Alceu, v. 4, n. 7, p. 83-98, jul./dez. 2003.
RIBEIRO, P. J. F. Campanhas eleitorais em sociedades midiáticas: articulando e revisando conceitos. Revista de Sociologia e Política, Curitiba, v. 22, p. 25-42, jun. 2004.
ROMÃO, L. M. S. Clarice Lispector – a hora da estrela: o discurso no panfleto da exposição. Transinformação, Campinas, v. 21, n. 1, p. 77-87, jan./abr., 2009.
SÉRIO, T. M. A. P.; ANDERY, M. A. Comportamento verbal. In: SÉRIO, T. M. A. P. et al. Controle de estímulos e comportamento operante: uma introdução. São Paulo: Educ, 2002.
SÉRIO, T. M. A. P. et al. Controle de estímulos e comportamento operante: uma introdução. São Paulo: Educ, 2002.
SILVA, M. S. F. Análise lexical de folhetos de propagandas de escolas de línguas e as representações de ensino. 1999. 178 f. Dissertação (Mestrado em Linguística Aplicada e Estudos da Linguagem) – Pontifícia universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 1999.