A avaliação de Língua Portuguesa em formato de trilha de aprendizagem

um exemplo de sucesso no cenário pandêmico

Authors

  • Camila Marson Universidade Presbiteriana Mackenzie

Keywords:

Avaliação, Ensino, Língua Portuguesa

Abstract

This study aims to present and discuss evaluative methods in remote teaching due to the pandemic context established by Covid-19. In particular, what is presented in the paper concerns an evaluative practice of a learning path in the Portuguese language school subject. The discussions and reflections outlined here are based on theorists in the area of ​​school assessment and Portuguese language teaching in line with the propositions identified in the BNCC, plus Linguistic Functionalism, which subsidizes work with language and text. The results of this practice point to an evaluation method that allows students to develop more effective skills and abilities, which contribute to their actual learning, favoring an autonomous and protagonist formation at school and in life in society.

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Author Biography

Camila Marson, Universidade Presbiteriana Mackenzie

É licenciada em Letras pela Universidade do Vale do Paraíba (2010). Especializou-se em Leitura e Produção de Gêneros Discursivos - Lato Sensu - na Universidade de Taubaté. Possui mestrado em Letras pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (2020) e é doutoranda em Letras na mesma instituição. Participa como estudante no grupo de pesquisa Cnpq "Gramática de usos do português do Brasil". Atualmente, é professora de Língua Portuguesa no Instituto São José - Rede Salesiana Brasil. Tem experiência na área de Ensino de Língua Portuguesa atuando nas classes de Ensino Fundamental II e Ensino Médio.

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Published

2023-06-19

How to Cite

Marson, C. (2023). A avaliação de Língua Portuguesa em formato de trilha de aprendizagem: um exemplo de sucesso no cenário pandêmico. Cadernos De Pós-Graduação Em Letras, 23(1), 174–191. Retrieved from http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/cpgl/article/view/15870