PCN, DCN, and BNCC:

the documental acronyms in English Language & Literature Teaching program

Authors

  • Fabielle Rocha Cruz Centro Universitário Internacional UNINTER

Keywords:

English Language & Literature Teaching, Teacher training, Legal documents

Abstract

When considering the training of future teachers, it is necessary to think about what work they will perform. Although other activities are possible, the degree focuses on teaching itself. Thus, understanding the documents that govern primary and secondary education, which are areas and levels of performance of this professional in training, is fundamental to thinking about their practice. This article aims to analyze the construction of the teacher through the National Curriculum Parameters (PCN), National Curricular Guidelines (DCN), and the National Common Curricular Base (BNCC), considering their initial training as English Language and Literature students.

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Author Biography

Fabielle Rocha Cruz, Centro Universitário Internacional UNINTER

Graduada em Letras Português e Inglês pela PUC-PR, onde foi bolsista do Programa de Iniciação Científica da instituição e pesquisou o uso de video-games na aquisição de segunda língua. Em 2018, concluiu a pós-graduação em Educação Bilíngue, onde pesquisou sobre Letramento Digital e video-games em contextos interdisciplinares. No período de 2018 a 2019, foi bolsista do Departamento de Estado dos Estados Unidos e atuou como professora assistente de língua portuguesa na University of Notre Dame. É mestre em educação pela Universidade Federal do Paraná e professora efetiva do Curso de Licenciatura em Letras - Inglês do Centro Universitário Internacional UNINTER.

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Published

2023-06-19

How to Cite

Rocha Cruz, F. (2023). PCN, DCN, and BNCC:: the documental acronyms in English Language & Literature Teaching program. Cadernos De Pós-Graduação Em Letras, 23(1), 97–113. Retrieved from http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/cpgl/article/view/15854