Initial teacher education, teaching internship, and Pibid within the pandemic context

Authors

  • Valéria Bussola Martins Universidade Presbiteriana Mackenzie

Keywords:

Pandemic, Initial teacher education, Licentiate in Portuguese, Pibid, Portuguese language

Abstract

After the effects of the Covid-19 pandemic, the Brazilian scholar universe has been through several adaptations due to the cessation of the classes at the schools. In 2020, the start of the Institutional Program of Teaching Initiation Scholarship (Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência [PIBID]) was put off. However, ten months after the postponement, the programme was occurring remotely. This text is about this experience: we describe the necessary changes that happened so that the students of the Language Arts degree could teach Portuguese Language remote classes for elementary and high school students, as well as the difficulties and benefits for the initial teaching education.

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Author Biography

Valéria Bussola Martins, Universidade Presbiteriana Mackenzie

Possui graduação em Letras-Tradutor pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (1998), graduação em Letras-Licenciatura pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (1998), graduação em Pedagogia pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (2004) e mestrado em Letras pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (2011). Já trabalhou como professora na Educação Infantil, nos Ensinos Fundamental I, II e Médio. Atualmente, é professora da Universidade Presbiteriana Mackenzie na qual ministra aulas nos cursos de Letras e Publicidade. Também compõe o corpo docente do Programa de Pós-Graduação Lato Sensu de Língua e Literatura.

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Published

2021-08-25

How to Cite

Martins, V. B. (2021). Initial teacher education, teaching internship, and Pibid within the pandemic context. Todas As Letras - Revista De Língua E Literatura, 23(2), 1–14. Retrieved from http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/tl/article/view/14602

Issue

Section

Dossiê – Educação e Pandemia