Judgment of Emotionals States in Schematics Faces Through of Music by Children
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
Copyright to articles published in The Journal Of Psychology: Theory and Practice belongs to the authors, who grant Mackenzie Presbyterian University the not exclusive rights to publish the content.
References
BRAND, E. Children’s Mental Musical Organizations as Highlighted by Their Singing Errors. Psychology of Music, Israel, v. 28, p. 62-80, 2000.
CUNNINGHAM, J. G.; STERLING, R. Development change in the understanding of affective meaning in music. Motivation and Emotion, v.12, p.399-413, 1988.
DALLA BELLA, S.; PERETZ, I.; ROUSSEAU, L.; GOSSELIN.; N. A Developmental study of the Affective value of Tempo and Mode in Music. Canadá, v. 80, p. B1- B10, 2001.
DEUTSCH, D. (edited). The Psychology of Music. New York: Academic Press, 1982.
DOLGIN, K. G.; ADELSON, E. H. Age Changes in the ability to interpret affect in sung and instrumentally-presented melodies. Psychology of Music, v.18, n.1, p.87-98, 1990.
EKMAN, P.; FRIESEN, W.V. Constants across cultures in the face and emotions. Journal of Personality and Social Psychology, San Francisco, v.17, n.2, p.124-29, 1971.
GIOMO, C. J. An Experimental Study of Children’s sensitivity to Mood in Music. Psychology of Music, Arizona, v.21, p.141-62, 1993.
GREGORY, A.; WORRALL, L.; SARGE, A. The Development of Emotional Responses to Music in Young Children. Motivation and Emotion, Manchester, v.20, n.4, 1996.
LIMA, M. T. Investigação da Percepção de Emoções em Músicas por crianças: Elaboração de Instrumento não-verbal. 1998. 99 p.+ anexos. Dissertação (Mestrado em Psicologia)-Instituto de Psicologia, Universidade de São Paulo, São Paulo, 1998.
LIMA, M. T.; GODELI, M. R. C. S. Utilização de Faces Esquemáticas na Investigação da Percepção de Emoções em Músicas por crianças. In: CONGRESSO INTERNO DO INSTITUTO DE PSICOLOGIA DA UNIVERSIDADE DE SÃO PAULO, 4., 1998, São Paulo. Resumos. São Paulo: USP, 1998.
MARQUETTI, G. P. Tchaikovski no recreio da pré- escola: Um estudo observacional do comportamento de crianças durante o recreio e em sala de aula. 1994. 111 p. + anexos. Dissertação(Mestrado em Psicologia)-Instituto de Psicologia, Universidade de São Paulo, São Paulo, 1994.
TERWOGT, M. M.; VANGRINSVEN, F. Music expression of mood states. Psychology of Music, v.19,p.99-109,1991.