A literatura como suporte no ensino de Língua Inglesa numa perspectiva da produção de sentidos
Downloads
References
BRASIL. Diretrizes Curriculares Nacionais para o Ensino Médio. Resolução CNE/CEB n. 2, de 30 de janeiro de 2012. Disponível em < http://portal.mec.gov.br/index.php?option=com_content&id=17417&Itemid=866>. Acesso em 23 de jul. de 2015.
BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria de Educação Básica. Orientações curriculares para o Ensino Médio; Linguagens, códigos e suas tecnologias, 2006. Disponível em < http://portal.mec.gov.br/seb/arquivos/pdf/book_volume_01_internet.pdf>. Acesso em 05 ago. de 2015.
BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria de Educação Média e Tecnológica. Parâmetros curriculares nacionais: ensino médio. Brasília: MEC/SEMTEC, 1999. 4v. Disponível em: <http://portal.mec.gov.br/seb/arquivos/pdf/14_24.pdf>. Acesso em: 22 de jul. de 2015.
CARTER, Ronald; LONG, Michael N.. Teaching Literature. Hong Kong: Longman, 1992.
HISMANOGLU, Murat. Teaching English through Literature. Journal of Language and Linguistic Studies. Vol.01, nº01, April, 2005.
LUKE, Allan; FREEBODY, Petter. Shaping the social practices of reading. In S. Muspratt, A.Luke, & P. Freebody (Eds.). Constructing critical literacies: Teaching and learning textual practice (pp.185-225). Cresskill, NJ: Hampton Press, 1997.
TÍLIO, Rogério; ROCHA, Cláudia Hilsdorf. As dimensões da linguagem em livros
didáticos de Inglês para o Ensino Fundamental I. Trabalhos em Linguística Aplicada,
v. 48, p. 295–315, 2009. Disponível em http://www.iel.unicamp.br/revista/index.php/tla/. Acesso em: 14 jul. 2013.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The copyright of the articles published in Cadernos de Pós-Graduação em Letras belongs to the authors, who grant the Mackenzie Presbyterian University the exclusive rights to publish the content. Total or partial reproduction is prohibited without due authorization from the Editorial Committee, except for study and research.