Literatura e Estudos Culturais: um caminho possível para a sala de aula

Authors

  • SELMA AMARAL DE FREITAS Universidade Presbiteriana Mackenzie
  • KELY XAVIER DA SILVA Instituto Presbiteriano Mackenzie
  • LUAN VINÍCIUS RAMOS DE AQUINO

Keywords:

Literatura, estudos culturais, ensino

Abstract

This article arises from the following question: how can we contribute so that studies on literature, undertaken in the academy, can effectively reach the classroom? Based on this reflection, and based on theories of cultural studies, widely discussed in postgraduate courses in Letters, an analysis of the poem Os estatutos do homem, by Thiago de Mello, is proposed, with the aim of offering a model of activities that allow the teacher and the student to contemplate on the world through the text and in dialogue with their contexts.

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Author Biographies

SELMA AMARAL DE FREITAS, Universidade Presbiteriana Mackenzie

Mestra em Educação Profissional e Tecnológica - IFSP

Doutoranda em Letras - Universidade Presbiteriana Mackenzie

KELY XAVIER DA SILVA, Instituto Presbiteriano Mackenzie

Mestranda em Letras - Universidade Presbiteriana Mackenzie

LUAN VINÍCIUS RAMOS DE AQUINO

Mestrando em Letras - Universidade Presbiteriana Mackenzie

References

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Published

2023-09-29

How to Cite

AMARAL DE FREITAS, S., XAVIER DA SILVA, K., & RAMOS DE AQUINO, L. V. (2023). Literatura e Estudos Culturais: um caminho possível para a sala de aula. Cadernos De Pós-Graduação Em Letras, 23(2), 211–226. Retrieved from http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/cpgl/article/view/16066