Livros didáticos lusófonos: a semântica no sexto ano de Cabo Verde e do Brasil

Authors

  • Débora Silva Bastos Carvalho UEMASUL/Programa de Pós-Graduação em Letras (PPGLe), Imperatriz, MA, Brasil
  • Isabel Delice Gomes Macedo UEMASUL/Programa de Pós-Graduação em Letras (PPGLe), Imperatriz, MA, Brasil
  • Sônia Maria Nogueira UEMASUL

Keywords:

Lusofonia. Semântica. Ensino.

Abstract

ABSTRACT

This research is part of the Grupo de Estudos Linguísticos do Maranhão (GELMA), of the Universidade Estadual da Região Tocantina do Maranhão (UEMASUL). Portuguese is common to the lusophone counties, which are the Community of Portuguese-speaking countries (CPLP - Comunidade dos Países de Língua Portuguesa). This article verify what are the contents of the semantics theory of portuguese language prioritised in the educational materials of Brazil (2015) and Cabo Verde (2019), sixth grade. This is a bibliographic research using a qualitative analysis, which is based on Oliveira (2008), Cançado (2008), for semantic, Bastos; Brito (2013) e Nogueira (2015), for lusophony.

Keywords: Lusophony. Semantic. Teaching.

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References

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Published

2020-07-07

How to Cite

Silva Bastos Carvalho, D., Delice Gomes Macedo, I. ., & Maria Nogueira, S. (2020). Livros didáticos lusófonos: a semântica no sexto ano de Cabo Verde e do Brasil. Cadernos De Pós-Graduação Em Letras, 20(1), 91–103. Retrieved from http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/cpgl/article/view/13086