Psychology in the Education: Description of the Interventions at the Academical Probation
Main Article Content
Abstract
This article has as objective the technical resize requirements and the dimension of the knowledge they be she emphasized in the psychologist's academic formation, being developed social commitment, abilities analytic interpersonal. Starting from discussions of the literature concerning the subjects of the school scenery and of the School Psychologist's identity made himself a descriptive analysis of the trainee developed between 1994 to 1998 by the trainees of the Presbiterian Mackenzie University. It is described the 304 school institutions and the respective projects in them developed, being classified the accomplished performances being answered to the subjects: where, with who and has been working him in the area of School Psychology. The results show that in spite of the trainees' efforts and of the supervisors the schools still wait of the Psychologists that this solves the daily conflicts of relationships interpersonal and of trouble-makers. The performance properly said, accomplished it corresponds to the same demands found ten years ago.
Downloads
Article Details
Copyright to articles published in The Journal Of Psychology: Theory and Practice belongs to the authors, who grant Mackenzie Presbyterian University the not exclusive rights to publish the content.
References
ARIÈS. P. História Social da Criança e da Família. RJ, LTC - Livros Técnicos e Científicos Editora S.A. ,1981, 2ª edição.
BLEGER, J. Psicologia da Conduta; Porto Alegre; Artes Médicas; 1984; 2ª ed.
DEL PRETTE, Z. P. & DEL PRETTE. Habilidades envolvidas na atuação do Psicólogo Escolar/Educacional in: Weschler, S.M. (org.) Psicologia Escolar: Pesquisa, Formação e Prática; Campinas, Ed. Alínea; 1996.
GOLDBERG, M. A. A. Que escola é esta? In: ABRAMOVICH, F. Ritos de passagem de nossa infância e adolescência: antologia; São Paulo; Summus; 1985.
LEITE, D. M. Educação e Relações Interpessoais. In PATTO,M.H.S. Introdução à Psicologia Escolar. SP: T. A Queiroz Editor,1993, 3ª edição.
ROGERS, M. R. & BURSZTYN, A. Cultural diversity in profissional awareness: Reaching a critical threshold at 50.The Scholl Psycholist, 49, 4.
SANCHES, D. Pensando a relação professor-aluno; Mudanças – Estudos Psicossociais e Psicoterapia; Ano II, nº2. S/d.
YAMAMOTO, O . H. A Psicologia Escolar em Natal: características e perspectivas; Psicologia Ciência e Profissão; Nº 2 - 3 - 4/90.
YASLLE, E.G. A atuação do Psicólogo Escolar: alguns dados históricos; In: CUNHA et al. Psicologia na escola um pouco de história e algumas histórias; São Paulo; Arte e Ciência; 1997.