A dinâmica interacional entre os regimes de programação e de manipulação no filme publicitário de Protex

Authors

  • Carlos Alfeld Rodrigues Pontifícia Universidade Católica de São
  • Nilthon Fernandes de Oliveira Junior Pontifícia Universidade Católica de São Paulo

Keywords:

Filme publicitário. Estrutura narrativa. Regimes de sentido, interação e risco.

Abstract

Under the theoretical foundation of the discursive semiotics developed around A. J. Greimas and the unfolding of E. Landowski's sociosemiotics, this article examines the construction of meaning in the Protex brand advertising film, broadcast on the digital social network Instagram. The objective is to analyze the mechanisms of production of meaning through the articulation between the regimes of meaning, interaction and risk that are dynamically interwoven in the narrative structure of that ad.

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References

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GREIMAS, A. J. Semiótica do discurso científico e Da modalidade. Trad. Cidmar Teodoro Pais. São Paulo: Difel, 1976.
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Published

2021-08-27

How to Cite

Alfeld Rodrigues, C., & Fernandes de Oliveira Junior , N. (2021). A dinâmica interacional entre os regimes de programação e de manipulação no filme publicitário de Protex. Cadernos De Pós-Graduação Em Letras, 21(2), 142–157. Retrieved from http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/cpgl/article/view/14493