“Assediou, Vacilou”: o gênero discursivo fôlder como porta-voz de um Coletivo de meninas

Authors

  • Millene Sousa Instituto Benjamin Constant
  • Lediane Manfé de Souza Instituto Federal do Paraná

Keywords:

Textual production. Literacy and Discursive genre. Leaflet

Abstract

The paper deals with the textual production of the discursive genre leaflet on the theme of violence against women, produced for educational purposes by a Collective of students from a federal public school. Based on the association of the theoretical framework of Literacy (THE NEW LONDON GROUP, 1996; KLEIMAN, 1995; LANKSHEAR; KNOBEL, 2003; ROJO; MOURA, 2012) under the light of the re-reading of the theory of discourse genres (ROJO, 2005; MARCUSCHI, 2008), the writing of the leaflet  “Haressed, faltered” gave voice to the Collective by providing the protagonism and students’ authorship, by involving them in the production of a collective social practice.

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Author Biographies

Millene Sousa, Instituto Benjamin Constant

Mestre em Letras pela Universidade Estadual do Rio de Janeiro. 

Lediane Manfé de Souza, Instituto Federal do Paraná

Mestre em Estudos de Linguagem pela Universidade Federal do Mato Grosso e Doutoranda em Letras pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná. 

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Published

2020-09-02

How to Cite

Sousa, M., & Manfé de Souza, L. (2020). “Assediou, Vacilou”: o gênero discursivo fôlder como porta-voz de um Coletivo de meninas. Cadernos De Pós-Graduação Em Letras, 20(2), 16–32. Retrieved from http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/cpgl/article/view/13409