Portuguese teacher’s competences as a mother tongue

the field of the metalinguistic competence

Authors

  • Daniel William Ferreira de Camargo Mestre em Linguística pela UFSCar
  • Wilquer Quadros dos Santos Mestre em Letras pela UFMS e doutorando em Linguística pela UFSCar (Capes)
  • Amanda dos Santos Carneiro Mestre em Linguística pela UFSCar e doutoranda em Linguística pela mesma instituição

Keywords:

Applied linguistics, Mother tongue, Competences

Abstract

Since Chomsky’s (1965) introduction of the term competence, much progress in language teacher competence studies has been made. Definitions have been thought and rethought, and theoretical frameworks and competency models have been developed and improved. However, most of them turned to second language (L2) and foreign language (LE) teaching. Thus, the aim of this paper is to revisit the different studies on competences related to the teaching of Portuguese as a mother tongue (PLM) and to discuss metalinguistic competence.

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Author Biographies

Wilquer Quadros dos Santos, Mestre em Letras pela UFMS e doutorando em Linguística pela UFSCar (Capes)

Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), Programa de Pós-Graduação em Linguística (PPGL), São Carlos, SP, Brasil.

Amanda dos Santos Carneiro, Mestre em Linguística pela UFSCar e doutoranda em Linguística pela mesma instituição

Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), Programa de Pós-Graduação em Linguística (PPGL), São Carlos, SP, Brasil.

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Published

2019-12-19

How to Cite

Ferreira de Camargo, D. W., Quadros dos Santos, W., & dos Santos Carneiro, A. (2019). Portuguese teacher’s competences as a mother tongue: the field of the metalinguistic competence. Cadernos De Pós-Graduação Em Letras, 19(3), 240–256. Retrieved from http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/cpgl/article/view/12738