INTERNAL FACTORS OF ATTRACTION TOTHE WEB SITES: WHAT THE ADMINISTRATION STUDENTS PREFER?

Authors

  • Mírian Oliveira Pontifícia Universidade Católica
  • Juliana Goldoni Pontifícia Universidade Católica
  • Henrique Freitas Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Abstract

The successful web site attracts the consumer, makes him remain for a longer time and come back repeatedly. The internal attraction factors can help the organizations to create a successful web site. The main goal of this research is to identify the importance attributed by a group of business administration students to the internal attraction factors to the web sites identified in the literature review. The adopted research method was an exploratory survey. As the main result, we identify the internal attraction factors considered important by the respondents. These were language, reading easiness, download speed, up-to-date, researches, permanent access, security, and catalog of products.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Mírian Oliveira, Pontifícia Universidade Católica

Professora e pesquisadora do Mestrado em Administração e Negócios da Faculdade de Administração, Contabilidade e Economia da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (MAN/FACE/PUCRS). Pesquisadora do CNPq. Doutora em Administração.

Juliana Goldoni, Pontifícia Universidade Católica

Aluna do Curso de Administração de Empresas com Ênfase em Análise de Sistemas de Informação da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (FACE/PUCRS).

Henrique Freitas, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Professor e pesquisador do Programa de Pós-Graduação em Administração da Escola de Administração da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (PPGA/EA/UFRGS). Pesquisador do CNPq. Doutor em Administração.

Published

2008-07-23

Issue

Section

Presentation