INNER COMMUNICATION PROCESSES AND THEIR IMPLICATIONS FOR THE ORGANIZATION

Authors

  • Eliane Zanluchi Centro Universitário do Vale do Taquari
  • Cláudio Damacena Universidade do Vale do Rio dos Sinos
  • Martin de la Martinière Petroll Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Abstract

The inner communication is a wide area of studies discussed both in the academic and organizational environment since it refers to a potential factor responsible for the optimization of the various organizational processes. The development of new products can be pointed out as an example of these processes. Either directly or indirectly, the inner communication realized among the sectors involved in developing new products may impact the outcomes organization. Thus, this work aims at analyzing, through theoretical research and case studies carried out in a national furnishing company, the cross-functional processes of marketing and production in the development of new products and their results for the company. The found results ratify the importance of inner communication and emphasize that different way of communication bring different consequences for the company.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Eliane Zanluchi, Centro Universitário do Vale do Taquari

Mestre em Administração pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos) e bacharel em Comunicação Social. Habilitação em Publicidade e Propaganda pela mesma instituição.Professora da Pós-graduação Latu Sensu em Comunicação e Marketing em Organizações Cooperativas da Univates – Centro Universitário do Vale do Taquari – e do curso de Gestão Empreendedora da Faculdade de Tecnologia FTEC Brasil.

Cláudio Damacena, Universidade do Vale do Rio dos Sinos

Doutor em Administração pela Universidade de Córdoba (Espanha). Professor e pesquisador do Programa de Mestrado em Administração da Universidade do Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS). Coordenador do MBA em Marketing Estratégico da Unisinos.

Martin de la Martinière Petroll, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Mestrando no Programa de Pós-Graduação em Administração pela Escola de Administração da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (PPGA/EA/UFRGS) e bacharel em Administração de Empresas pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos).

Published

2008-07-29

Issue

Section

Presentation